"Lider Dobrostanu" książka Ewy Stelmasiak jest przewodnikiem po zdrowiu i dobrostanie w organizacjach.
Każdy człowiek odpowiedzialny za innych w organizacji, powinien zatrzymać się nad treściami zawartymi w tej książce. Niestety zbyt często jeszcze zdrowie ludzi, zespołów, firm jest traktowane peryferyjne. Wiemy, że Ewa Stelmasiak to zmieni. Ta książka powinna być pozycją obowiązkową dla każdego człowieka wpływu, również w momencie debiutu w roli managera.
Ewa Stelmasiak mówi: "Amerykańskie firmy są żywo zainteresowane dobrostanem i zdrowiem ludzi głównie dlatego, gdyż płacą dla nich składki ubezpieczeniowe. Choćby z tego powodu zależy im na zdrowiu pracowników i angażują się w szeroko pojęte otrzymanie zdrowia. Są to jednak tak dobre praktyki, że warto je przeszczepiać w naszym kręgu kulturowym. Ludzie mają prawo być zdrowi i szczęśliwi w pracy. I chodzi tu o zdrowie szeroko pojęte: mentalne, systemowe, fizyczne."
Dziękujemy Ewie Stelmasiak za napisanie tej książce rozdziału o Servant Liderach i ich filozofii zdrowych zespołów. Z przyjemnością podzieliliśmy się swoim doświadczeniem. Servant Liderzy budują zdrowe organizacje ze zdrowymi ludźmi.
Z pewnością interesuje cię temat dobrostanu i work-life balance twoich zespołów. Chcesz więcej dowiedzieć się o wellbeing i wellness ludzi w organizacji. Dlatego dzielimy się dostępnymi materiałami w tym temacie.
- Czy dobrostan to dobre samopoczucie?
- Czy well-being w organizacji jest po prostu benefitem?
- Czy HR lub dyrektor ds. szczęścia może zastąpić szefa zespołu?
- Czym różni się podejście amerykańskie od europejskiego?
- Jakich jest pięć kluczowych podejść do dobrostanu w organizacji?
Zobacz jak uczymy organizacje i liderów budowania zdrowych systemów. Jeff Miller prowadzi warsztaty w Big Call o których tutaj możesz dowiedzieć się więcej:
Link do warsztatów: "The Healing Organizations"
Polecane podcasty o dobrostanie:
-
Podcast z udziałem Ewy Stelmasiak w Tok Fm "Strefa Szefa"
-
Artykuł Ewy Stelmasiak o dobrostanie w magazynie Zwierciadło
-
Co może zrobić szef, żeby pracownik dobrze czuł się w pracy? Gazeta Wyborcza
