Servant Leadership. Przywództwo przyszłości?
Czy filozofia Servant Leadership stanie się realną praktyką kultury przywództwa w organizacjach? Wiem, że niektórzy ludzie myślą, iż przywództwo służebne jest słabe, pasywne, uległe i nieskuteczne. Niektórzy uważają, że unika ono trudnych wyzwań i decyzji. Pokażę, że jest odwrotnie.
Po co światu Przywództwo Służebne z ang. Servant Leadership?
Dwa tygodnie temu słuchałam Meg Wheatley, która była mówcą na międzynarodowym spotkaniu dotyczącym przywództwa służebnego (International Servant-Leader Summit).
Odpowiedzialność
Wpływ w odpowiedzialnym przywództwie może rosnąć podobnie do wzrostu wykładniczego1. Servant Lider zwielokrotnia sukces i satysfakcję - osobistą i zawodową, swoją i swoich współpracowników, poprzez uruchomienie wspólnej odpowiedzialności. Tym samym wykracza poza tradycyjne granice wpływu przywództwa...
Wartości w przywództwie Servant Leadership
Kultura przywództwa Servant Leadership tworzy niezwykłe otoczenie wzrostu dla największych organizacji biznesowych z listy „Fortune 100”. Jest również z powodzeniem stosowana w wielu organizacjach społecznych.
Równowaga
Czasami słyszę pytania, które zadają sobie liderzy: jak równoważyć, życie zawodowe z osobistym. Pytania te pokazują, jak pragniemy tej równowagi, szukamy patentów na nią. Może jest jakaś magiczna sztuczka, aby uzyskać tę równowagę? To bardzo ważne pytanie teraz, kiedy pracujemy i żyjemy w naszych...
Zaufanie
John Schaubroeck i jego zespół badawczy badali zaufanie w zespołach, korzystając ze skali mierzącej przywództwo Servant Leadership - Roberta Lidena1. Odkryto kolejny raz mocną korelację z wzajemnym zaufaniem zespołu do lidera i na odwrót.
Rzeczywistość przywództwa
w czasach kryzysu
Od kilku tygodni wciąż stawiamy nowe pytania, a na dużą część z nich nie znamy jeszcze odpowiedzi. Co więcej, każdy dzień niesie ze sobą niewiadome dotyczące naszej rzeczywistości społecznej i biznesowej.
Wartości w organizacji
ukryte DNA każdego zespołu
Przywództwo jest wpływem. To nie jest tylko proces tworzenia strategii, kierowania, zarządzania, monitorowania, delegowania, ale przede wszystkim rodzaj relacji, w której wywierasz wpływ na drugiego człowieka.