Bardzo trudno jest oddać klimat i ducha spotkań Servant Liderów z pasterzami. Ciężko znaleźć słowa, by opowiedzieć o tym komuś, kto nigdy tego nie doświadczył. Jednak, gdy tylko zaczęliśmy słuchać tego reportażu, a do naszych uszu dotarł głos pasterskich fletów...
… zrozumieliśmy, że naszą supermocą jest zatrzymywanie czasu. Pośród stada, w obecności pasterza zatrzymujemy czas, aby zrozumieć lepiej, kim jest Servant Lider. Dzięki odwadze Mariusza Chrapki (autora znanego podcastu działającego od wielu lat) macie okazję zbliżyć się do tego, co dzieje się podczas programu. Co więcej, Stefan Błaszczyński w ramach projektu Flecista 2.0 zechciał podzielić się swoim talentem gry na tradycyjnym instrumencie, by każdy dźwięk tego materiału był dla Was przemieniający.
Skąd się w ogóle wziął ten pomysł?
W ostatnim sezonie pasterskim jedną z grup uczestniczących w programie tworzyli alumni kierunku „Agile Leadership” Uniwersytetu SWPS. Grupa ta składała się z osób z przeróżnych organizacji, branż, będących na różnych szczeblach odpowiedzialności.
W otoczeniu hal i stada owiec spędzili z nami trzy dni w Beskidach, by od pasterzy uczyć się roli Servant Lidera.
Wszystko zostało nagrane na żywo - wejdź tu Podcast "Menedżer Plus"
Link do podcastu Mariusza Chrapko pt. "Leadersheep na Wypasie"
Wspomnienia jednej z uczestniczek wyjazdów liderów do Pasterzy:
"W całym warsztacie najbardziej inspirujące dla mnie było zetknięcie się z osobą Pasterza. Człowiekiem prostym a jednocześnie mającym tyle mądrości życiowej, autentycznym, nie robiącym nic „na pokaz”, szczerym i bezgranicznie oddanym swojemu stadu. Obserwując go nie miało się wątpliwości, że jest on naturalnym Servant Leaderem. Niesamowite było ujrzeć, jak jeden człowiek jest w stanie prowadzić 400 owiec bezpiecznie, bez krzyków, poganiania, bez presji i nacisków, jednocześnie z tak ogromnym spokojem i opanowaniem. On robił to NATURALNIE.
To, czego nauczyłam się zarówno w teorii ale również w praktyce, na przykładzie „naszego” pasterza, to to, że Servant Leader nieustannie rozpoznaje potrzeby, tworzy warunki i usuwa przeszkody. Cztery kluczowe wartości Servant Leadera to pokora, zaufanie, odpowiedzialność i równowaga.