Czego menadżerowie mogą się nauczyć od pasterzy i jak ekologia wpływa na funkcjonowanie wielkiego biznesu?
"Kiedy wyruszasz w góry z pasterzami, widzisz, że każdy pasterz jest kluczową postacią nie tylko dla stada, ale również dla lokalnej społeczności. Cieszy się szacunkiem i uznaniem. Musi być przedsiębiorczy, odpowiedzialny i godny zaufania. Realizuje nie tylko cele biznesowe ale też cele wyższe. Te wartości trzeba jeszcze bardziej przenieść do świata przywództwa": mówi Magdalena Kamińska, która przeszła z pasterzami i stadem kilkuset owiec wiosenny redyk z Podhala w Beskid Żywiecki.
Link do podcastu jest tu:
Video Podcast Zielonej Interii
Dlaczego liderzy powinni zwiększać świadomość ekologiczną zespołów?
Ludzie biznesu są odpowiedzialni za to, aby wnosić więcej zdrowia do systemów które tworzą zarówno w firmie jak i w jej otoczeniu. Jednym z elementów zwiększania zdrowia zespołów i organizacji jest zwiększanie świadomości ekologicznej.
Z pewnością to czas na przyjrzenie się temu czy nasze przywództwo przypadkiem nie szkodzi innym? Jednym z założeń manifestu Servant Leadership jest zwiększanie zdrowia i troska o innych interesariuszy.
- Z danych opublikowanych przez Instytut Gallupa wynika, że aż 94% konsumentów deklaruje chęć skorzystania z produktów i usług pochodzących od firm dbających o środowisko. Te dane nie pozostawiają złudzeń. Ochrona środowiska nie jest tylko kwestią społeczną i polityczną. Biznes też musi przestawić się na zielone tory.
- Bycie eko wiąże się z innowacyjnym, świadomym podejściem do rynku, co może się przekładać na sprzedaż. W zielonym marketingu pojawia się też pokusa greenwashingu, czyli nieuczciwych działań jedynie udających postawy proekologiczne” – mówi Przemysław Białkowski Zielona Interia