Servant Leadership - audycja pt. "Strefa Szefa" Radio Tok Fm.
W audycji brały udział: Paulina Szymańska, Hr Country Manger Starbucks Polska i Magdalena Kamińska Big Call -Center of Servant Leadership Poland.
Posłuchaj o tym, jaki wpływ ma kultura przywództwa Servant Leadership na biznes w organizacji. Link do audycji znajduje się poniżej:
Audycja - audycje.tokfm.pl/podcast/95434,Servant-Leadership-Kim-jest-empatyczny-lider
To skrót najważniejszych treści tej audycji:
- Starbucks zauważył wzrost o 63 % wskaźnika osób zainteresowanych pracą, na podstawie ilości składanych ofert CV w kawiarniach. Oznacza to, że młodzi ludzie chcą pracować w takiej kulturze i organizacji (Paulina opowiada o tym od 24 min).
- Również o 50 % jest wyższy wskaźnik ilości otrzymywanych cv w każdej kawiarni. Porównanie to jest zrobione w odniesieniu do innych marek grupy AmRest takich jak: KFC, Pizza Hut, Burger King.
- Rotacja w firmie Starbucks jest o 82 % niższa od pozostałych marek grupy AmRest. Porównując pierwszy Q 2020 do poprzedniego 2019 roku, rotacja w Starbucks jest również niższa, pomimo wpływu pandemii na wiele biznesów.
Podczas audycji mówiliśmy o tym, że:
-
Servant Leadership to holistyczna filozofia i praktyki przywódcze stosowane w firmach na całym świecie.
- Ludzie, których zapamiętał i podziwiał świat bardzo często mieli w sobie DNA tego przywództwa.
- W ostatnich latach poszukuje się nowych kierunków rozwoju przywództwa, a Servant Leadership jest znane już od czasów starożytnych - aż do dzisiaj. Twórcą pojęcia i pierwszym autorem, który pisał o tym już w latach 60 był Robert Greenleaf.
- Liderzy Servant Leadership dążą do równoważenia akcentów pomiędzy ludźmi a wynikami, ludźmi a cyfrowym światem. Dlaczego to robią? ponieważ dążą do tworzenia Ekosystemu, w którym jest równowaga, która nie zaburza interesów jednej grupy kosztem drugiej.
- Oprócz wielu szkół zarządzania i programów rozwoju umiejętności i tak na „koniec dnia" dla zespołów, najbardziej liczy się to kim i jaki jest Lider? Jaki ma charakter, styl bycia i pracy? A tej sfery dotyka filozofia tego przywództwa.
- Jak ma się potrzeba władzy, prestiżu i wpływania na innych do wartości Servant Leadership?
- Czy można „zaszyć" wartości Servant Leadership w procesy w organizacji?