O przywództwie przyszłości, gdy priorytetem jest człowiek. Zapraszamy do lektury.
Wrześniowy numer magazynu Personel Plus został w dużej części poświęcony tematowi koncepcji przywództwa Servant Leadership.
Nasze treści znalazły się pośród wielu artykułów w tym numerze. Artykuł Magdaleny Kamińskiej pt. "Dlaczego Generacja Z, chciałaby pracować z Servant Liderami" dotyczył znaczenia tego stylu przywództwa dla młodych ludzi w organizacjach. Publikacja Servant Trenerki centrum, Anety Montano pt. "Operacjonalizacja Love w biznesie" pokazywał co oznacza w tej filozofii przywództwa słowo: Love- Serve - Sacriface i czy szef to ktoś komu naprawdę powinno zależeć na sukcesach ludzi.
Swoje doświadczenia w dziedzinie wdrażania tego podejścia w organizacji opisali również nasi klienci z takich organizacji jak Spectrum Brands: Prezes Marceli Opieczyński wraz z Katarzyną Krauze i Anną Olesińską, Groupe SEB i prezes Radosław Matuszewski. Swoimi przemyśleniami na ten temat podzielił się również Jan Hermanowicz Tech Transformation Advisor w CD Red.
Z przyjemnością dzieliliśmy się naszym zrozumieniem tej koncepcji, szczególnie w odniesieniu do potrzeb nowych generacji Z.
Zapraszamy do przeczytania wszystkich artykułów !
Fragment:
Podczas badania prowadzonego w Regent University zapytano młodych ludzi, jakiego chcieliby mieć szefa w swojej pracy, a oni udzielili następujących odpowiedzi…
Lider to ktoś, kto ma w sobie takie wartości, że chce działać na rzecz innych; zależy mu na sukcesach zespołu i, tak jak każdy z nas, jest gotowy pracować na sukces zespołu, a nie tylko na swój własny; szczerze zależy mu na ludziach w zespole; wierzy w ludzi; jest gotowy pomóc nam osiągnąć sukcesy; można na niego liczyć; jest dla nas wzorem i inspiratorem; czujemy, że jest za naszymi plecami.
W starym, hierarchicznym, dyrektywnym i autokratycznym podejściu do zarządzania i przywództwa uważano, że to nowe pokolenie ma dostosować się do panujących zasad na rynku pracy czy organizacji. Jednak do współpracy i osiągania wspaniałych wyników kluczem jest adaptacja i poznanie nawzajem swoich potrzeb. To spotkanie człowieka z człowiekiem, w którym uznaje się potrzeby osoby, której chce się służyć, tworząc dobre warunki do pracy i życia. To raczej my dostosujmy się do potrzeb obecnego świata i pokoleń, tworząc odpowiednie warunki i dbając o naszą osobistą zmianę paradygmatu przywództwa. Pokolenie Z potrzebuje nas w tej zmianie i transformacji.
W manifeście „Servant as Leader” Robert K. Greenleaf napisał, że wszystko w byciu Servant Liderem zaczyna się od przyjęcia postawy bezinteresownej służby innym. Fenomen tego przywództwa wywodzi się z filozofii servant leadership, dzięki której rozumiesz ścieżkę transformacji i chcesz nią podążać. Nawet jeśli trwa ona całe życie lidera.
Pokolenie Z wybierze współpracę z liderami, których przywództwo wypływa z serca, a nie z określonej pozycji w korporacyjnym schemacie organizacyjnym.